Nancie Naive ir Edvino Mikulskio performansai Nacionalinėje dailės galerijoje
Lapkričio 11 d., penktadienį, 19 val. Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22) vyks Nancie Naive ir Edvino Mikulskio performansai, kurie yra projekto „Dėl grožio?“ dalis.
Nancie Naive „Buy Me, God“
„Buy me, God“ kadre, lyg mirtinoje baltoje šviesoje, istoriją pasakoja Nancie Naive kūnas bei lėliški drabužiai, jos atsargūs šokio žingsneliai bei valiūkiška šypsena. Nancie šmėruoja kaip virtualybėje, taip realybėje; kaip Danguje, taip ir Žemėje. Ji apsireiškia kaip šiuolaikinė Marija – niekuo neypatinga mergaitė Dievo motinos vardu. (Jos) kūnas tampa duona, duona – pinigais. Kūnas yra XXI amžiaus indulgencija, sakralinė valiuta. Nancie Naive savo nuodėmes išperka savimi, ji parduoda save, aukoja savo kūną Dievui, ji – ir avinėlis, ir žaltys, ji yra dieviška moneta. Jos fantomas pranašauja ne ateities ar praeities, bet šiandienos negandas – keistą nutolusią būtį bei lengvabūdišką tikėjimo žūtį.
Kūrinys sukurtas tarsi triptiko būdu – jis susideda iš dainos, klipo ir gyvo pasirodymo. Daina yra vaizdo klipo ir pasirodymo pagrindas, o klipas bei performansas estetiškai atsikartoja kostiumu, dramaturgija bei scenografija. Segmentai trikampiu atkartoja pagrindines kūrinio temas – mirtį, laisvę bei tikėjimą.
Nancie Naive (g. Emilė Skolevičiūtė) – kylanti populiariosios kultūros, šiuolaikinio meno ir kino superžvaigždė, socialinių tinklų persona, įkūnytas kūrybinis superego, pati sau kūrinys, produktas, prekė ir reklama. Ji domisi moters vaidmeniu šių dienų vakarietiškoje visuomenėje, populiariosios kultūros ir krikščionybės sampratų kryžkelėse, tad Nancie nagrinėjamų problemų visumą sutalpina superžvaigždės savoka. Superžvaigždė – kruopščiai pateikiamas reprezentacinis šiuolaikinės moters paveikslas, šių dienų ikonografija socialinių tinklų ir nesibaigiančios pasiūlos „kryžiaus karuose“.
Edvino Mikulskio „Meet Me Halfway“
Specialiai NDG renginių ciklui sukurtas šokio performansas apie grožį, santykį su kūnu, patiriamą euforiją, manipuliaciją ir priklausomybę nuo psichologinio ryšio su savo atvaizdu. Atlikėjai pasineria į simuliaciją, į fetišizuotą miražą, kuriame nėra aiškaus naratyvo, jie išgyvena fragmentus, kalbančius apie skirtingas patirtis. Šios patirtys – tai pakilimai ir nuopuoliai, kurių atspirties taškas visuomet yra narciziškasis aš. Dekoratyvi performanso erdvė yra klasikinio grožio pastišas – ši imitacija klausia apie grožio individualumą ir butaforijos santykį su realybe. Kiek tikri ir kiek priimtini yra mūsų grožio idealai?
Atlikėjai: Edvinas Mikulskis, Valerija Gneuševa
Edvinas Mikulskis – tarpdisciplininio meno kūrėjas, įgijęs grafikos bakalauro ir tapybos magistro diplomus Vilniaus dailės akademijoje. Šiuo metu daugiausiai dirba tapybos ir performanso srityse. Tiek tapybos darbai, tiek šokio performansai vis iš naujo prieina prie menininkui esmine tapusios temos – identiteto. Tapatybės problematika atsiskleidžia per sapno logika paremtą tapybą ir kūniškumą, stereotipus kvestionuojantį poledance šokio žanrą.
Valerija Gneuševa – profesionali šokėja, baigusi M. K. Čiurlionio menų mokyklą, ten įgijusi šiuolaikinio šokio specialybę, vėliau savo įgūdžius ji tobulino Université d’Angers Prancūzijoje ir Copenhagen Contemporary Dance School Danijoje. Kelerius metus dirbo šiuolaikinio šokio mokytoja „Low air“ šokio mokykloje Vilniuje, šiuo metu Valerija labiausiai garsėja kaip pole dance šokio atstovė. Jos pasirodymus galima pamatyti kabareto renginiuose, festivaliuose, muzikiniuose klipuose, TV projektuose.
Renginys yra atviras ir nemokamas. registracija nereikalinga.
Renginys yra Nacionalinės dailės galerijos ciklo „Dėl grožio?“ dalis.
2022 m. lapkričio 6–20 d. Visa programa čia.
Organizatorė – Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus Nacionalinė dailės galerija
Programos sudarytoja – Goda Aksamitauskaitė
Dizainerė – Julija Lečaitė
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.