Audio žurnalas
. PDF

Liucijos Kvašytės paroda „Sustainability™“ Vlado Vildžiūno galerijoje

Rugsėjo 12 d., antradienį, 19 val. Vlado Vildžiūno galerijoje (Lobio g. 6 A, Vilnius) atidaroma Liucijos Kvašytės paroda 𝐒𝐮𝐬𝐭𝐚𝐢𝐧𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐲™. Tai doktorantūros studijų baigiamasis projektas, kuriuo kvestionuojama tvarumo problematika šiuolaikiniame rūbų mados dizaine ir vartojime.

Ekspozicijoje pristatomi keturis metus trukusių tyrimų ir paieškų rezultatai. Jais formuluojami ir keliami klausimai, susiję su tvarumo reikalavimuose apibrėžiamais dizainerio kūrybos principais, svarstomas sampratos legitimumas ir taikymo būdai. Jų gausa, besikeičiantys požiūriai ir skirtingos prieigos skatina atrasti ne vieną galimą atsakymą, o išplėsti tvarumo sampratos bruožus ir veikimo principus.

Liucija Kvašytė:

„Būti dizaineriu, pasak Bauhauzo mokyklos dėstytojo ir mąstytojo László Moholy Nagy, reiškia turėti požiūrį, jį praktikuoti bei jį skleisti. Apie tai kalba dizaino tyrėja ir kritikė Alice Rawsthorn knygoje Design as an Attitude („Dizainas kaip požiūris“) įvardydama požiūrio kaip atsakomybės prisiėmimo svarbą kūrybiniame kelyje.[…]Visgi, mados lauke pasigendama kritinio požiūrio, „žvilgsnio iš vidaus“, orientuoto į prasmingesnius pokyčius, į dar stipresnį dizainerio požiūrio pozicionavimą, nuostatos pasirinkimo pagrindimą ir jo sklaidą, taip kuriant ryšį su vartotoju ir edukuojant jį. Šiandien permąstomos kūrėjo vertybės ir požiūris į dizainą bei jo vartojimą tvarumo kontekste, nepamirštant, kad tvarumas veikia kaip įsibėgėjusios rūbų mados pramonės stabdis, tačiau tuo pačiu ir kaip dar viena tendencija, klientui siūlanti vis kitas tvarumo sampratas, įkūnytas naujuose produktuose.

Ketverių metų proceso metu keitėsi ne tik darbo temos formuluotė, turinys ir problematika, keitėsi ir mano pačios požiūris į tvarumo sampratą. Tai akivaizdžiai atskleidžia parodos objektai –dalis jų tvarumą neigia, palaiko arba kvestionuoja. Kai kurie darbai pakankamai eksperimentiški, kiti ilgai plėtoti ir išbaigti. Neslepiant nesistemingo jų egzistavimo, proceso laisvumas leido natūraliai keistis ne tik mano pačios požiūriui ar atsirasti naujoms kryptims, bet ir priimti skirtingas nuomones tyrimo metu. Žvelgdama atgal, aiškiai suvokiu, kad mano asmeninė patirtis mados dizaino lauke visada priešinosi daikto kaip praktinio objekto apibrėžčiai, siekiant veikiau išreikšti norą „būti“ nei „turėti“.

Nagrinėdama vartotojiškumo ir tvarumo sampratas, neretai susidurdavau su analogiškais reiškiniais kitose srityse, kas man parodydavo, kad tokia problema nėra nauja ar unikali ir kad rūbas tėra atsitiktinis objektas, išreiškiantis pervartojimo problematiką. Todėl darbuose siekiau iškontekstinti rūbą iš jo natūralios aplinkos, perkeldama jį į neutralią erdvę, kurioje jis veikia nepaisant tendencijų, o kartais ir žmogaus kūniškumo. Rūbas veikia kaip objektas, įkūnijantis viso pasaulio chaosą ir netvarką, kaip laidininkas ne tik tarp dėvėtojo ir jį stebinčiojo kūno, bet ir kaip savarankiškas objektas, aplink save kuriantis probleminį lauką. Esame įpratę matyti jį parengtą parduoti parduotuvės salėje ar reklaminėse kampanijose. Kasdieną, ant žmonių kūnų. Tačiau pats rūbas taip pat turi savo kūną, kuris, išimtas iš jam įprastų aplinkybių, kalba apie holistinio požiūrio poreikį.”

Liucija Kvašytė yra dizainerė, tyrėja ir teatro kostiumų dailininkė. Savo darbuose ji domisi moraliniu bei materialiuoju tvarumu, dizainerio pozicionavimu, amatiniškumo vaidmeniu vartotojiškoje visuomenėje. Kuria ir prisistato parodose Lietuvoje ir svetur nuo 2012 m.

Atviras meno projekto gynimas vyks rugsėjo 29 d. 14 val.

Paroda veiks iki spalio 5 d.

Galerijos darbo laikas: II – VI 12-18 val.

Lankymas iš anksto susitarus tel.: +37068578257
IV 19 val. (09.14, 21, 28, 10.05) parodos lankymas su autore.

Registracija į ekskursijas: https://forms.gle/cLU7ZpM53LKHPchC9