Grupinė paroda „Kaip karštis slysta paviršiais“ Antano Mončio namuose-muziejuje Palangoje

Balandžio 21 d., penktadienį, Antano Mončio namuose-muziejuje (S. Daukanto g. 16, Palanga) praded veikti Pamėnkalnio galerijos rengiama vizualaus meno kūrėjų paroda „Kaip karštis slysta paviršiais“.
Parodoje pristatomi aktyviai šiuolaikinio meno lauke veikiantys kūrėjai: Linas Blažiūnas, Vytenis Burokas, Algirdas Jakas, Agnė Juodvalkytė, Beatričė Mockevičiūtė, Sallamari Rantala, Ieva Rojūtė, Eglė Ruibytė, Aistė Marija Stankevičiūtė, Marija Šnipaitė. Pasitelkdami skulptūros, tapybos, tekstilės ir grafikos raiškos priemones, menininkai nagrinėja šviesos, rituališkumo, peizažo, kolektyviškumo, izoliuotumo bei socialines temas. Objektų linijos ir tūriai nejučia primena vieni kitiems apie save – kaip apie aštriabriaunius kūnus, tirpius ir laikinus vieni kitų pavidalus.
„Viskas blunka.
Prisimenu „saulės zuikutį“. Kambaryje, kuriame neaptiktum nė trupučio kepinančių saulės spindulių, tik skaidrią ryto šviesą. Tuo tarpu jis, apsimesdamas skrituliu, lėtai slenka per sienas, slepiasi už spintos, pasirodo kitame jos gale, kol galų gale įneria į stalinį laikrodį ir jame apsigyvena. Tarsi vaiduoklis.
Karštis siurbia paskutinius drėgmės likučius iš balstančių paviršių. Lieka tik švelniai prikibęs smėlis. Atrodo, spinduliai keičia viską – tekstūras, kvapą, spalvas, svorį, glotnumą, greitį, dydžius, – kol bespalvės ataugos vejasi aplink sprunkančius atspindžius.“
Parodos kuratorė Milda Dainovskytė yra nepriklausoma šiuolaikinio meno kuratorė, menininkė, kuratorinio dueto (drauge su Laurynu Skeisgiela) narė ir viena iš susitikimų erdvės „Lokomotif“ (2019–2021), kurioje jungiamos šiuolaikinio meno praktikos ir miesto identiteto formavimo strategijos, įkūrėjų.
Parodos architektas – dizaineris ir menininkas Vytautas Gečas, veikiantis konceptualiojo dizaino srityje. Eksperimentuodamas su kontekstu ir subjekto suvokimu, jis pasitelkia sudėtingumą, fragmentiškumą, sluoksniavimą ir mišrias nuorodas.
Parodos dizainerė – Eglė Ruibytė.
Vertėja – Alexandra Bondarev.
Projekto rengėjas: Pamėnkalnio galerija (Vilnius).
Partneris: Antano Mončio namai-muziejus.
Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga.
Vizualaus meno paroda „Kaip karštis slysta paviršiais“ Antano Mončio namuose-muziejuje (S. Daukanto g. 16, Palanga) veiks iki gegužės 25 d.
Titulinė fotografija: Beatričės Mockevičiūtės kūrinio fragmentas. Nuotr. Jaewon Kim
Galerija „Meno parkas" pristato Simonos Žemaitytės kūrinį mugėje „Loop Fair“ Barselonoje
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
Kultūros asamblėja ragina Vyriausybę neformuoti Kultūros ministerijos komandos be ministro
IPMA festivalyje dalyvaujantis fotografas Alvydas Lukys: „Niekada negalėjau daryti to, ko neleido sąžinė“
AP galerija išleido žymaus rašytojo Sigito Parulskio pirmąjį fotografijų albumą „Susmulkinta amžinybė“
Kauno kultūros bendruomenė susirinko į pirmąją asamblėją: stiprybė – laisvė, tikslas – vertybinė valstybė