Paroda „POSTIDĖJA IV. KARAS“ parodų salėse „Titanikas“
artnews.ltRugsėjo 6 d. 20 val. VDA parodų salėse „Titanikas“ (Maironio g. 3, Vilnius, II a.) atidaroma paroda „POSTIDĖJA IV. KARAS“.
Kodėl karas? Net jei nenorime apie tai galvoti, jis jau yra čia. Ne tik mūšio lauke ir pabėgėlių stovykloje, Ukrainoje ir Sirijoje, televizijos ekranuose ir socialiniuose tinkluose. Anot Paulio Virilio, vyksta pasaulinis pilietinis karas – nes kovojama su piliečiais nepaisant valstybių sienų. Miestas tapo mūšio lauku, kuriame juda gyvi taikiniai ir gyvos uždelsto veikimo bombos. Šis asimetriškas transpolitinis karas veikia visus, ir įsivaizduojama mažos šalies ramybė nėra išsigelbėjimo pažadas.
Paroda nėra karo propaganda ar siekis įbauginti – tiesioginių kraupių vaizdų transliacijų pilnas internetas. Tai veikiau bandymas sulėtinti srautą, sustabdyti ir įsižiūrėti į konfliktišką tikrovę abipus ekrano. Šiandien virtualybė primeta realybei žaidimo taisykles – pirmiausia surežisuojamas šokiruojantis paveikslas, o tada jis atliekamas gyvai. Vaizdai žudo ne tik perkeltine prasme – jei teroro aktas iš anksto konstruojamas kaip reginys, bet kokia vaizdų gamyba tampa politiška.
Kodėl šioje parodoje dalyvauja tik menininkės? Karas žaloja visus nepaisant lyties. Bet kiekvienas karas tampa lyčių karu, kai į ginklų arsenalą įtraukiami masiniai moterų prievartavimai. Karas nėra tik galios demonstravimas, teritorijų grobimas, didvyrių kultas ir užkariavimų istorija. Nors požiūris keičiasi, moterų liudijimai vis dar lieka didžiojo karo diskurso paraštėse kaip “netiesioginės žalos” liekanos. Parodos menininkės nėra tiesioginės karo liudininkės (nors kai kurios Sausio 13-ą matė Vilniuje tankus). Jos analizuoja dabartinę situaciją ir kintančius karo pavidalus remdamosis savo patirtimi ir menine praktika.
Kiekvienas karas yra vidinis – jis prasideda galvoje ir turi ten baigtis. Tai, kad vidinis karas Virilio prasme nurodo ne geopolitinį, o metropolitinį pobūdį (ne išorines sienas, o miesto tankmę) nepanaikina vaizduotės svarbos ir galios. Menininkės savo kūriniais neišspręs karinių konfliktų. Bet gal žiūrėjimas į juos pradės vaizduotės demilitarizavimą.
Parodoje dalyvauja Jurga Barilaitė, Cooltūristės, Kristina Inčiūraitė, Aurelija Maknytė, Sigita Maslauskaitė, Neringa Rekašiūtė, Eglė Ridikaitė, Laisvydė Šalčiūtė, Laura Zala. Paroda turės rizomatinius tęsinius kitose erdvėse ir partizaninius performansus “Titanike”. Atidarymo metu vyks Cooltūrisčių ir “Sheep Got Waxed” performansas.
Kuratorė Laima Kreivytė
Paroda veiks iki rugsėjo 26 d.
LATGA tyrimas: dauguma vizualiųjų menų autorių už parodas negauna jokio atlygio
Judančių vaizdų festivalis „Videogramos“: apie judėjimą tarp vietų, žmonių ir pasaulių
Laiškų kelionės. Iš voko – į parodinę erdvę. Pokalbis su menininke A. Maknyte apie šiandien egzotiškai atrodančią komunikacijos formą – laišką, požiūrį į privatumą bei radybas blusturgiuose
Imanto Selenio fotoalbumas „Nostalgijos sala“ – sugrįžimas į Vilniaus mikrorajonų atmintį
Galerija „Meno parkas" pristato Simonos Žemaitytės kūrinį mugėje „Loop Fair“ Barselonoje
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
