Dvi naujos parodos galerijoje „Meno parkas“

2016 m. lapkričio 2 d., Trečiadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
plakatai.cdr

Lapkričio 4 d. (penktadienis) 18 val. galerijoje „Meno parkas“ vyks dviejų parodų atidarymai. Galerijos antro aukšto ekspozicinėje erdvėje bus atidaryta tapytojos Almos Veiverytės personalinė paroda ŠIRDYS, o trečiame aukšte galėsite apžiūrėti tarptautinę grupinę parodą NET FREEDOM ART SHOW (kuratorius Jorge Cortell-Albert), kurioje dalyvauja 8 autoriai iš skirtingų šalių, tarp jų ir lietuvių menininkė Patricija Gilytė.

..

Apie parodą ŠIRDYS:

Širdžių parodai

Bandymas paaiškinti prasmę

Kai buvau jaunesnė dažnai žiūrėdavau į miesto šviesas ir jos visada atrodydavo tarsi pažadas, kad kažkur yra gyvenimas, kuris manęs laukia.

Klausydamasi dainų apie meilę suprantu, kad į jas sudėta tai, ką mes visi esame patyrę ar dar patirsime. Arba kartais įsimenu žodžius, dialogo dalį, kuri ilgam lieka atmintyje. Regis nereikšminga, bet vis „išlenda“ į paviršių.

Širdis mane valdo, tai ką jaučiu ar nejaučiu, keičia mano elgesį, ką sugebu padaryti, sukurti ir pajausti.

„Gyvenimas negali būti toks, koks norėtum, kad būtų, jei neklausai savo širdies. Negali savęs sukurti, turi paklusti likimui“. Taip man sakydavo diedukas. Kad ir kaip ironiška bebūtų, manau, kad tie rėmai, kuriuose gyvenam, turi plyšį, per kurį įvyksta virsmai, bet tai jau širdies pasirinkimas (?).

Lana del Rey 2014 m. išleido hitą „West Coast“, romantišką kaip ir visos jos dainos. Eilutė iš tos dainos sako: „Down on the west coast I get this feeling like it all could happen“. Tai tarsi ta pati metafora vietos, kuri realiai neegzistuoja, bet yra mumyse. Arba momentas, kai mes patikim savim ir pasauliu ir kažkas įvyksta, kas mus pakeičia; dėl tokių momentų verta gyventi.

Tų metų žiemą tapiau širdžių ciklą, paskui jos ilgai stovėjo dirbtuvėj, kol pagražinau purškiamais dažais. Manau kai kurie darbai gavosi panašūs į „grafičius“, kiti liko subtilesni.

Alma Veiverytė
Almą Veiverytę aš pažįstu jau seniai, ji buvusi mano kursiokė ir aš ją prisimenu nuo pirmų kursų, kai atėjau po akademinių. Tai buvo kolega su kuria mes praktikose dirbdavom iki nukritimo. Alma buvo visiška darboholikė, bakalaure ji buvo pirmus pora metų lietuviškos mokyklos ekspresionistė, tapydavo „su moliu“, kaip ir lietuvių tradicinė tapybos mokykla, su dideliu potėpiu. Piešiniai buvo sujungti, dažnai skulptūriniai, dinamika jautėsi. Visuomet buvo ir viena stipriausių pas mus piešėjų. Po to Alma išvažiavo į Ispaniją ir iš ten grįžo visiškai pasikeitusi. Ji buvo išvažiavusi su Erasmus programa ir ten kūrė. Grįžo pasisėmusi naujų idėjų ir daug šiuolaikinio meno mačiusi. Galbūt tuo metu buvo vieniems sunku atpažinti Almą tokią, nes ji buvo kardinaliai pasikeitusi, atsisakiusi akademinio piešinio, nuėjo į, kaip vokiečiai sakytų, „entartete kunst“.

Rėmėsi simboliu, žiūrėjo vaikų piešinius, labai gilinosi į save ir tai visuomet matėsi. Dažnai ji vaizduodavo keistus sapnų pasaulius. Tapė su emaliniais ir kitokiais dažais ir plastiškumas įgaudavo virpesius.

Tikram menininkui visuomet tapyba yra narkotikas, net kai būna visai sunku – jis visuomet vis tiek atsisuks į tapybą ir pirmiausia ieškos tapyboje išsiliejimo – tai yra tikriausia intencija.

Pirmoji brandi postudijinė paroda, kur Alma iš tikrųjų atsiskleidžia. Potėpis, drąsa tokį paprastą simbolį parodyti, o ne mėginti atvaizduoti kokias bakchanalijas. Tai gilinimasis į spalvą ir į save, nuoga tapytojo tiesa ir yra didžiausia tiesa, tai pagrindinis grožis, tikroji tapybos ir kūrybos esmė.

Ignas Gleixner

Paroda yra galerijos projekto “Jaunieji. Žalia sąmonė – 6” dalis.
Projektą dalinai remia Lietuvos kultūros taryba ir Kauno miesto savivaldybė.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

„Net Freedom Art Show” yra tarptautinis tarpsritinis šiuolaikinio meno šou, kuris dar bus pristatomas Niujorke, Londone bei Santjage. Kuratorius Jorge Cortell-Albert.

,,Su šia provokuojančia, nemandagia ir netipiška paroda, aš noriu išreikšti požiūrį į svarbiausius laisvės troškimo elementus internete, tokius kaip komunikavimas, lytis, įvairovė, medijos, technologijos, dizainas ir politika“ – teigia parodos kuratorius Jorge Cortell-Albert ir priduria: ,,Visi darbai siunčia masę žinučių. Netgi daugialypė, išskirtinių menininkų grupė, reprezentuoja plačiąją interneto pusę.“
Bendradarbiaujant su ,,Internet Freedom Festival“, vykstančio Valencijoje, ,,Net Freedom Art Show“ pristato kelių grupinę tarptautinę šiuolaikinio meno parodą, kuri, po debiuto Ispanijoje, atkeliauja į Lietuvą, o vėliau keliaus į galerijas Niujorke, Londone ir Santjage (Čilėje).

Nepriklausomų aktyvistų kuratorius, Londono rezidentas Jorge Cortell-Albert, Saint Charles karališkosios menų akademijos patarėjas, Libera Accademia Belle Arti vizituojantis profesorius, atrinko 8 menininkų darbus, tarp kurių – galerijos „Meno parkas“ menininkės Patricijos Gilytės videoinstaliacija “tri – galaxian L4116”, jau eksponuotos eilėje parodų Europoje ir pasiekusios Singapūro auditoriją. Didžiausia projekto kūrinių dalis atkeliauja iš privačių kolekcijų muziejuose, tokiuose kaip ,,Guggenheim“ ir ,,New Musiem“ Niujorke. Kiti darbai duoti pačių menininkų, kurie juos eksponavo tokiose vietose kaip ,,Tate Modern“ Londone, ,,MoMA“ Niujorke ar ,,Art Basel“.

Dalyvauja:
Carlos Motta (Kolumbija), Pavel Althamer (Lenkija), Osamu Tezuka (Japonija), Dave Cicirelli (Amerika), Patricija Gilytė (Lietuva), Claudio Zirotti (Italija), Mery (Ispanija) ir Paulina Vassileva (Bulgarija).

Daugiau informacijos:
https://netfreedomart.surge.sh/
Jorge@cortell.net

Paroda yra galerijos projekto „Meno linija“ dalis.
Projektą dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Kauno miesto savivaldybė.


Parodos galerijoje veiks iki gruodžio 2 d.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *