Penktadienį atidaroma penktoji „Jaunojo dizainerio prizo“ paroda

2015 m. birželio 16 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
JDP logo

Šį penktadienį jau penktą kartą bus išrinkti šeši „Jaunojo dizainerio prizo“ laimėtojai produkto, komunikacijos ir mados dizaino kategorijose. Kiekvienoje iš bus įteiktas pagrindinis ir papildomas prizai. „Jaunojo dizainerio prizo 2015” parodos atidarymas ir nugalėtojų paskelbimas įvyks birželio 19 d., 18 val., Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3.). Paroda veiks iki 2015 m. liepos 18 d.

Ta proga atidaromoje parodoje iš viso bus eksponuojama 15 konkurso komisijos įvertintų jaunųjų Lietuvos dizainerių projektų: 6 produkto, 5 komunikacijos ir 4 mados dizaino. Jie atrinkti iš 76 į „Jaunojo dizainerio prizą 2015” pretendavusių darbų.

Pasak konkursą organizuojančio VDA Dizaino inovacijų centro (DIC) vadovo Mariaus Urbanavičiaus, džiugu, kad konkursas kiekvienais metais vis stipriau reprezentuoja įvairių mokymo įstaigų dizaino studentų potencialą – šiemet ne VDA pateiktų studentų darbų skaičius perkopė trečdalį (27 iš 76).

Kasmet auga ir komunikacijos kategorijai pateikiamų darbų skaičius. Pasak konkurso komisijos narės, pakuočių dizaino studijos “Étiquette” partnerės Valerijos Žilėnienės, sveikintina, kad studentai demonstruoja sąmoningumo lygį ir pateikė daug darbų aktualiomis socialinėmis, vartojimo, aplinkosaugos temomis.

Pasak dizainerės, iš geriausių trejetuko buvo itin sunku išrinkti nugalėtojus – vienais atvejais vertintojams imponavo stipri koncepcija, o kitais – projekto realizavimas ir aktualumas, taigi į parodą pateko abiejų tipų darbų. Taip pat, renkant nugalėtojus, be įprastinių konkurso kriterijų buvo atsižvelgiama ir į studento, atsiskleidžiančio per darbą, perspektyvumą.

Jai pritaria ir Elena Dvoreckaja, žinoma kaip nepriklausoma dizainerė, dirbanti „Mayagrafik“ vardu. „Labai norėjosi palaikyti plačiai mąstantį, tiriantį, ieškantį kūrėją, kuriam bet kuri dizaino sritis bus įdomi ir jis galės ieškoti savęs, o mums bus įdomu stebėti jo pasiekimus. Sunkiausia buvo išrinkti nugalėtoją komunikacijos dizaino srityje, kadangi buvo stiprių ir grafinio dizaino, ir socialinės komunikacijos, ir konceptualaus interaktyvaus dizaino darbų“, – sako dizainerė.

Eglė Opeikienė, Lietuviškos dizaino studijos „MARCH design studio“ vadovė bei „Lithuanian design block“ platformos įkūrėja, apibendrina, kad, nors konkurse dar trūksta vienareikšmiškų lyderių, kurių darbų inovatyvumas nekeltų abejonių, vis dėlto pažanga matoma. „Produkto dizainas pagaliau išsirito iš įprasto Lietuvai “baldinio” rūbo ir suprantamas jau platesne prasme“,  – sako dizaino vadybininkė, organizuojanti Lietuvos dizaino įmonių bei dizainerių ekspozicijas tarptautinėse parodose.

Mados dizaino ekspertams atstovavusi „LT Identity“ ir „Baltai“ prekinių ženklų bendraautorė, dizainerė Ieva Ševiakovaitė taip pat džiaugiasi, kad tarp studentų pateiktų projektų yra itin brandžių darbų.

Kiekvienos kategorijos pagrindinio prizo laimėtojas bus apdovanotas 1000 EUR piniginiu prizu. Iki birželio 19 d. portalo 15min.lt skaitytojai savo balsavimu taip pat išrinks tris publikos simpatijų laimėtojus, kuriems atiteks portalo įsteigti prizai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *