Dovilės Dagienės parodos „La natura della memoria. Radici e dispositivi“ uždarymo renginys
Lapkričio 16 d., šeštadienį, Gorgonzolos (Milano provincija) Pirola rūmuose uždaroma lietuvių menininkės Dovilės Dagienės paroda „La natura della memoria. Radici e dispositivi“. Paskutinę parodos dieną lankytojų laukia turininga programa: ryte – ekskursija ir kūrybinės dirbtuvės pradinių klasių vaikams, popiet – ekskursija suaugusiesiems, kurią ves parodos kuratorius Stefano Ruffa, išsamiau pristatydamas parodos temas ir kūrinius.
Paroda, atidaryta spalio 18 d., tyrinėja ryšį tarp gamtos, atminties ir žmogaus sukurtų įrenginių,leidžiančių mums išplėsti fizinius ir kognityvinius gebėjimus. Ekspoziciją sudaro trys fotografijų serijos: „Čia tada, ten dabar“ (Here Then, There Now), „Berniukas su lazda“ (Boy with a Stick) ir „Augalų atmintis“ (Memories of Plants). Jų pasakojama istorija prasideda nuo pirmykštės galios – saulės šviesos, vėliau pereina prie žmogiškųjų patirčių – augimo, pasaulio tyrinėjimo, kūrybos, ir galiausiai grįžta į gamtą kaip į žmogaus egzistencijos atminties saugotoją. Praeitis, dabartis ir ateitis susipina su gamtos ir žmogaus galia ir trapumu, o kūrybiškumas tampa įrankiu, leidžiančiu įprasminti nutrūkusias istorijas.
Parodos katalogas anglų kalba: https://www.oneroombooks.it/the-nature-of-memory/
Dovilė Dagienė – menininkė, fotografė gyvenanti ir kurianti Vilniuje. 2020 m. Vilniaus dailės akademijoje baigė doktorantūros studijas ir apgynė meno daktaro laipsnį. Dovilės Dagienės meninių tyrimų sritis jungia atmintį ir užmarštį, vaizduotę, laiką ir vietą fotografijoje. Stefano Ruffa (Roma) – idėjų tyrinėtojas, ypač besidomintis komunikacijos kalbomis. Baigęs klasikinius mokslus ir įgijęs DAMS diplomą (Menų, muzikos ir spektaklio disciplinos), jis pasirinko fotografiją ir vizualines medijas kaip savo pagrindinį tyrimų lauką. Naujausias jo projektas – ONEROOM, šiuolaikinių vaizdų tyrimų centras, biblioteka/studija/erdvė, nuo 2013 m. naudojanti fotografijos knygą kaip kultūrinės mediacijos įrankį. Jo tyrinėjimai vyksta technologijų, visuomenės ir vizualiosios kultūros sankirtoje, ieškant naujų būdų, kaip suprasti mus supantį pasaulį ir jį papasakoti.