.
2019 10 03

A. Smithson ir G. Adorno kūrybos ir rezidencijos projekto pristatymas Kaune

Spalio 3 d., ketvirtadienį, 17:30 val. Kauno fotografijos galerijoje vyks kūrybinio dueto – Abigail Smithson ir Glauco Adorno kūrybos ir rezidencijos projekto pristatymas.

A. Smithson yra Tuksone, Arizonoje (JAV) kurianti menininkė, o G. Adorno – kuratorius, dirbantis Rio de Žaneire (Brazilija). Kartu jie sudaro kūrybinį duetą “No Look Pass” [“Perdavimas nežiūrint”], tiriantį vaizduojamųjų menų bei sporto sankirtas. Susitelkę ties krepšiniu, Smithson ir Adorno stengiasi perprasi šį žaidimą ne tik kaip neutralią pramogą, bet ir kaip institucionalizuotą performansą bei socialinį ritualą, pilnai įsiskverbusį į modernių bendruomenių kontekstą.

Kaip Kauno Fotografijos Galerijos rezidentai, Smithson ir Adorno išvystė savo darbą „Yesterday’s Light” [„Vakarykštė šviesa“], kuriame analizuojama krepšinio pionierės Sendos Berenson istorija. Berenson (mergautinė pavardė Valvrojenski) gimė 1868-aisiais, Butrimonyse – Alytaus rajono kaimelyje. Dar būdama labai jauna, Berenson kartu su visa šeima išvyko į JAV, kur po truputį krepšinio taisykles adaptavo moterims ir galiausiai suorganizavo pirmąsias oficialias moterų rungtynes, vykusias Smith koledže, Masačiusetse, 1892 m.

Rezidencijos metu Smithson ir Adorno tyrinėjo Berenson istoriją pastarosios gimtajame kaimelyje – Butrimonyse. Skverelyje, esančiame kitoje gatvės pusėje nuo Berenson vaikystės namo, menininkai sukūrė cianotipijas, apjungdami pastovius saulės šviesos ciklus, nutiesusius autoriams emocinį tiltą link pačios Sendos asmenybės, ir įvairius vietoje rastus su krepšiniu susijusius objektus, liudijančius aptariamos moters palikimą.

Bandydami rasti atsakymus į klausimus apie istorines moteris, Smithson ir Adorno rašė laiškus Sendai Berenson naudodami poeziją jiems formuluoti, dalinosi aktualiais susirūpinimais bei šiuolaikinėmis problemomis. Laiškai buvo išsiųsti į Smith koledžą, kur Berenson praleido didžiąją dalį savo karjeros. Kauno rezidencijos pabaigoje “No Look Pass” keliaus į ta patį JAV koledžą, kad tęstų tyrimą apie Berenson ir pristatytų Butrimonyse sukurtus darbus, remiant ir palaikant Kauno Fotografijos Galerijai.

Kauno fotografijos galerijos rezidencijų programą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.