Vilniaus fotografijos galerija, Stiklių g. 4, Vilnius
Ingridos Mockutės-Pocienės paroda „Rožės efektas“ Vilniaus fotografijos galerijoje

Rugsėjo 11 d. (ketvirtadienį) 17.30 val. Vilniaus fotografijos galerijoje (Stiklių g. 4, įėjimas iš Didžiosios g.) atidaroma Ingridos Mockutės-Pocienės personalinė paroda „Rožės efektas“.
Parodoje pristatomas Ingridos Mockutės-Pocienės meninis tyrimas „Rožės efektas“. Autorė nagrinėja, kaip per asmeninį dokumentinį santykį, archyvinius dokumentus, daiktus, atsiminimus, sapnų užrašymus, fotografiją ir videodarbus, poeziją, performansus veikia ta pati vieta (déjà vu efektas). Parodoje pristatomi videodarbai, fotografijos, objektai, dokumentinė medžiaga. Meninis tyrimas yra Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto Taikomojo meno magistro studijų programos baigiamasis darbas.
Pasak parodos kuratorės Neringos Poškutės-Jukumienės: „Parodos pavadinimas „Rožės efektas“ yra nuoroda į turinį ir priemones. Rožės vardas turi tiesioginių sąsajų su autore, yra jos identiteto dalis. Asmeninis patyrimas pateikiamas kaip meninis objektas, į kurį kviečiama žvelgti per simbolinę prasmę, bet kartu tai yra apnuogintų autorės gyvenimo faktų dūrių atodanga. Tyrimo rezultatas – paroda – “išpažintis” – atliktinis veiksmas, įgalinęs į viską pažvelgti iš šalies ir aktualus tiek autorei, tiek kitiems, taip pat pažeidžiamoms grupėms, visiems.“

Iš fotografijų ciklo „Tuneliai. Švėkšnos psichiatrinė ligoninė”. Skaitmeninė spauda, 70 × 90 cm, 2021
„Pati asmeniškai visas savo ligas – tiek fizines, tiek dvasines – priimu kaip nuolatinio tobulėjimo galimybę. Sąmoningai pasirenku išeiti iš komforto zonos, susidurti su skaudžiais prisiminimais – psichinė liga, patyčios, psichologinis, fizinis ir seksualinis smurtas, depresija ir moralinis nuosmūkis. Tačiau asmenine patirtimi galiu liudyti sugebėjimą susidoroti su šiomis problemomis, net dar daugiau – naudoti tai kaip medžiagą savo kūryboje ir kartu skatinti visuomenę daugiau kalbėti šia tema, ieškoti išeičių, neužsidaryti savyje“, – teigia parodos autorė Ingrida Mockutė-Pocienė.
Parodos tikslas – mažinti atskirtį tarp labilios pschikos žmonių ir „sveikųjų“, meno kalba iškelti visuomenės stigmatizuotas temas: psichinės ligos, psichologinis ir fizinis smurtas, savižudybės.
Ingrida Mockutė-Pocienė – tarpdisciplininė menininkė, kilusi iš Tauragės, daugiau kaip 10 metų praleidusi Klaipėdoje, šiuo metu gyvenanti Stavangeryje, Norvegijoje. Veiklos sritys apima fotografiją, video kūrimą, performansą, instaliaciją ir kt. Parodose dalyvauja nuo 2009 m. 2021 m. jai suteiktas meno kūrėjo statusas, o nuo 2023 m. – Lietuvos fotomenininkų sąjungos narė. 2021 m. Klaipėdos miesto savivaldybė skyrė stipendiją projektui Je suis Žardė vykdyti. Menininkė atliko socialinį-meninį tyrimą ir sukūrė dokumentinį filmą apie Klaipėdos „Žardės“ mikrorajono žmones ir aplinką, pristatė jį visuomenei.

Dokumentinė esė. Mano ligos istorija, 2024
2024 m. asociacijos Klaipėdos kultūros bendruomenės Lietuvos kultūros tarybos finansuojamame projekte Įelektrinimas. Klaipėdos kultūros tinklai sukūrė platformą ir dokumentinį videofilmą Varau į miestą. Filmas pristatytas renginyje Šiluminė kultūra „Hofe“, Klaipėdoje, ir Klaipėdos apskrities I. Simonaitytės viešojoje bibliotekoje. Menininkei skirtas paskatinamasis prizas už aktyvų Kaipėdos miesto bendruomenių įtraukimą į kūrybinį procesą. Ingrida Mockutė-Pocienė atliko praktiką pagal Erasmus programą Rogaland Kunstsenter šiuolaikinio meno centre, Stavangeryje, Norvegijoje. 2024 m. lapkritį menininkė surengė renginį Beyond the Scars: Transforming Pain into Art, kurio metu Terran bendruomenėje Stavangeryje buvo pristatyti videodarbai Rožės efektas ir Prieglobstis. 2025 m. liepos mėnesį paroda The Rose Effect pristatyta galerijoje Studio 17, Stavangeryje.
Parodą kuruoja Neringa Poškutė-Jukumienė
Paroda veiks iki spalio 11 d.
Lietuvos fotomenininkų sąjungos veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba
Vilniaus fotografijos galerijos darbo laikas
II–V 12.00–18.00; VI 12.00–16.00
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
Kultūros asamblėja ragina Vyriausybę neformuoti Kultūros ministerijos komandos be ministro
IPMA festivalyje dalyvaujantis fotografas Alvydas Lukys: „Niekada negalėjau daryti to, ko neleido sąžinė“
AP galerija išleido žymaus rašytojo Sigito Parulskio pirmąjį fotografijų albumą „Susmulkinta amžinybė“
Kauno kultūros bendruomenė susirinko į pirmąją asamblėją: stiprybė – laisvė, tikslas – vertybinė valstybė
Kultūros bendruomenė piktinasi dėl Vyriausybės neveiksnumo ir boikotuoja Kultūros ministerijos kvietimus