.
2009    12    02

Parodos „Šaltojo karo metų modernizmas. Menas ir dizainas: 1945-1970“ uždarymo koncertas

artnews.lt

karas

Gruodžio 4 d., penktadienį, įvyks programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009 m.“ parodos „Šaltojo karo metų modernizmas. Menas ir dizainas: 1945-1970“ uždarymo koncertas. I koncerto dalis prasidės 19 val. Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22), II dalis vyks Vilniaus Planetariume (Konstitucijos pr. 12 A ) nuo 20.30 val.

Šią savaitę Nacionalinėje dailės galerijoje baigiama rodyti nacionalinės programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ tarptautinė paroda „Šaltojo karo metų modernizmas. Menas ir dizainas: 1945–1970“. Parodos uždarymo proga gruodžio 4 – 6 d. galerijoje vyks speciali ilgojo savaitgalio programa. Pirmasis programos renginys – dviejų dalių koncertas.

Programa

I dalis
19.00, Nacionalinė dailės galerija

Philip Glass. „Opening“ (iš kūrinio „Glassworks“)
Šarūnas Meškys (fortepijonas)

George Crumb. „Makrokosmos“ (I tomas, III dalis)
Pjesės „The Abyss of Time. Virgo“, „Spring – Fire. Aries“, „Dream Images. Gemini“, „Spiral Galaxy. Aquarius“
Svajūnas Urnikis (fortepijonas)

Dmitrijus Šostakovičius. „Styginių kvartetas Nr. 7″
Ramunė Grakauskaitė (I smuikas), Justina Plauškaitė (II smuikas),
Aistė Mikalauskaitė (altas), Rokas Vaitkevičius (violončelė)

Philip Glass. „Mad Rush“
Šarūnas Meškys (fortepijonas)

II dalis
20.30, Vilniaus planetariumas

Audiovizualinė instaliacija, elektroninės muzikos koncertas
Tomas Grunskis, Denisas Šafoval, Lukas Miceika

Pirmojoje koncerto dalyje skambės XX a. antros pusės kompozitorių Philipo Glasso, George‘o Crumbo ir Dmitrijaus Šostakovičiaus kūriniai.
Vieno žymiausių minimalistinės muzikos kompozitorių amerikiečio Philipo Glasso (g. 1937) kūryba gimė intensyvaus Niujorko meno scenos gyvenimo sūkuryje. Nuo septintojo dešimtmečio ryškiai išsiskirdama savo stilistika, ji tapo charakteringu to meto ženklu.
Šaltojo karo metais aktualias epines, kosmologines temas kontempliuojantys avangardiniai muzikos novatoriaus amerikiečio George‘o Crumbo (g. 1929) kūriniai atspindi jo kartai būdingus naujos muzikinės kalbos ieškojimus, grįstus subtiliais skambesio niuansais, teatrališkumu bei savita kompozicija.
Nuolatinė įtampa dėl dviprasmiškos kūrėjo situacijos bei dramatiškas istorinis kontekstas paraleline linija nuolat žymi šiapus geležinės uždangos kūrusio rusų kompozitoriaus Dmitrijaus Šostakovičiaus (1906–1975) kūrybinę biografiją, kartu atskleidžiančią ir novatoriškas muzikinės kalbos slinktis bei gilią, daugiasluoksnę šio menininko pasaulėjautą.
Žymiųjų XX a. antros pusės kompozitorių kūrybą atliks jaunosios kartos šiuolaikinės muzikos atlikėjai.

Antroji dalis skiriama Vilniaus planetariumo erdvę interpretuojančiam audiovizualiniam koncertui-instaliacijai. Šį parodos tematiką praplečiantį projektą realizuos „Šaltojo karo metų modernizmo“ parodos architektūrinio sprendimo autoriai Tomas Grunskis (garsas) ir Lukas Miceika (vaizdo instaliacija), jiems talkins garso menininkas Denisas Šafoval, kartu su Tomu Grunskiu sudarantis elektroninės muzikos duetą „Sound(re)cycler“.
Nacionalinės dailės galerijos kaimynystėje esantis Planetariumas iškalbingai pratęsia reikšminį parodoje apmąstomų temų tinklą. Šiuolaikiniai menininkai, paversdami jį klausos bei regos įspūdžių laboratorija, pateiks vieną iš netiesioginių šaltojo karo metų modernizmo post scriptum interpretacijų, kurių – sąmoningai ar ne – kupina šiuolaikinė kultūra.