„The Rooster Gallery“ meno mugėje ARTVILNIUS – paroda „The Big Moving Picture“

2018 m. birželio 5 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Birželio 7–10 dienomis „The Rooster Gallery“ dalyvauja tarptautinėje šiuolaikinio meno mugėje ARTVILNIUS’18 ir pristato grupinę parodą „The Big Moving Picture“.

Ekspozicijos pavadinime (liet. „didysis judantis / jaudinantis paveikslas“) užkoduotas ne tik atvaizdo judėjimas, keitimasis, bet ir jo gebėjimas jaudinti, sukelti jausmus. Pasitelkiant individualias kūrybines strategijas ir skirtingas medijas sukurti kūriniai savaip komunikuoja su žiūrovais, veikia juos emociškai, provokuoja. Minčių ir emocijų katalizatoriais kūriniuose tampa nuorodos į meno istoriją ir populiariąją kultūrą, individualios patirtys ir kolektyvinės traumos, intymios išpažintys ir viešos kontroversijos, visuomenės herojų ir antiherojų portretai. Ekspozicija ne tik atspindi kiekvieno menininko atskirus kūrybinius interesus, bet ir yra taiklus, koncentruotas šiandieninės kultūrinės bei socialinės aplinkos komentaras. Tik šiame vaizdų dispute nėra teisiųjų ir nuo žiūrovo priklauso, kas bus nuteistas, o kas – išteisintas.
Kūrinių eksponavimo pobūdis taip pat susijęs su šiandieninio informacijos vartojimo ypatumais. Visuotinis šiuolaikinės komunikacijos vizualumas ir ekranų išugdyti žiūrėjimo įpročiai (gebėjimas ir poreikis matyti daug vaizdų vienu metu) lemia sutelktą, sodrią ekspoziciją-instaliaciją. Joje kūriniai, sluoksniuojami ir dėliojami koliažiniu principu, susipina ir persikloja, suformuodami tirštą atvaizdų sankaupą, primenančią nenutrūkstamą informacinių impulsų srautą. Taip eksponuojami kūriniai papildo vienas kitą arba polemizuoja, sukurdami aibę galimų kombinacijų ir ekspozicijos skaitymo būdų, nuo atskirų kūrinių iki instaliacijos kaip visumos.
Joje – galerijos nuolat atstovaujamų tapytojų Kristinos Ališauskaitės, Eglės Karpavičiūtės, Alinos Melnikovos, Auksės Miliukaitės, Vitos Opolskytės, Andriaus Zakarausko naujausi darbai. Tarp jų – ir pirmąkart pristatomos dar viešai nerodytos drobės. Bene pirmąją lietuvių šiuolaikinėje tapyboje sausio 13-osios įvykių interpretaciją pristatys Andrius Zakarauskas. Eglė Karpavičiūtė paveiksle „Tapytojas netekęs ausies. J. Gasiūnas“, jau papildžiusiame „Lewben Art Foundation“ kolekciją, per ikonišką kenčiančio menininko įvaizdį atskleidžia lokalias aktualijas. Kartu eksponuojami ir kitų su galerija bendradarbiaujančių menininkų – Kazimiero Brazdžiūno, Tomo Daukšos, Staselės Jakunskaitės, Vilmanto Marcinkevičiaus, Visvaldo Morkevičiaus ir Audronės Vaupšienės – kūriniai: tapyba, piešiniai, iliustracijos, fotografijos, skulptūriniai objektai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *