.
2016    07    25

Rezidencija AIROOM pristato Nine Englantine Yamamoto-Masson ir BNF (Bureau of New Futures) sesijas #1: FUTUR ANTÉRIEUR

artnews.lt

Bureau of New Futures_3a copy

Liepos 27 d. 18:00-20:00 val. Projektų erdvėje „Sodų 4“ rezidencija AIROOM pristato Nine Englantine Yamamoto-Masson ir BNF (Bureau of New Futures) sesijas #1: FUTUR ANTÉRIEUR.

Koks tylos skonis? Kokią spalvą matai, kai užsimerki? Koks garsas primins tau 2016-uosius po 30 metų? Kokią ateitį mes kuriame drauge? Kokią mūsų dabarties istoriją pasakos 2046-aisiais?

Gramatinis laikas futur antérieur prancūzų kalboje vartojamas nusakyti veiksmui ar įvykiui ateityje, kuris baigsis prieš prasidedant kitam veiksmui, arba nusakyti ateities veiksmui ar įvykiui, kuris ateityje bus pasibaigęs: j‘aurai vu (būsiu pamatęs), j’aurai quitté (būsiu iškeliavęs)…

Dirbtuvės „Futur antérieur“, kurioms vadovaus Nine Yamamoto-Masson (Bureau for New Futures, arba Naujų ateičių biuro atstovė), – tai ateities įsivaizdavimo pratybos, kuriose taikant eksperimentines technikas bus diskutuojama apie kūrybinės vaizduotės politinį potencialą tapti konkrečiais veiksmais ekonominio ir socialinio teisingumo vardan, užuot mėgavusis nepaliaujama aprašomojo diskurso gamyba. Tai ateities kūrimo pratybos.

Dirbtuvių maršrutas su daugybe stotelių dėliosis iš tekstų, filmų peržiūrų, diskusijų, kūrybinių užduočių (vienų praktinių – „popierinių“, kitų – kūrybinio rašymo). Dirbtuvių tikslas yra suaktyvinti, išskleisti ir tarpusavyje susieti dalyvių vaizduotes, patirtis ir jausmus.

Šios sesijos principas bus asambliažas (agal Deleuze’ą) ar įrankių rinkinys (pagal Ballard’ą), sudarytas iš įvairių tekstų: trumpų straipsnių, citatų, trumpų videofilmų, eilėraščių, novelių ištraukų, objektų ir pačių dalyvių tekstų apie migraciją, slenkstines būsenas (buvimą tarp, nepritapimą, buvimą nei čia, nei ten), marginalizaciją, darbą, to, kas išmokta, atsisakymą, kasdienybės rezistenciją, kūrybinę išraišką, solidarumą…

Pasitelksime dérive požiūrį (Debord / Situationists Internationale) į tekstus ir ieškosime jų tarpusavio sąskambių, taikydami dekolonijines ir intersekcines feministines metodologijas bei estetines strategijas, pasiskolintas iš spekuliatyvios grožinės literatūros ir postfuturizmo.

Keletas trumpų videofilmų:

  • The Secret Keeper (2014), rež. Thembani Mdluli (Kanada / PAR), Digitised Intermedia Installation 05:13
  • – Grada Kilomba: Dealing with Racism in Europe (interviu iš youtube) 05:17

– apie kitus filmus dar bus pranešta (maždaug 2–3 filmai)

Trumpi tekstai (ištraukos)

– Jorge Luis Borges

– Richard Brautigan

– Ibuse Masuji

Dalyviai: > 25, meninės praktikos patirtis nebūtina. Sesija vyks anglų kalba. Registracija: kostikovaite@gmail.com.

Nine Eglantine Yamamoto-Masson yra prancūzų-japonų menininkė, teoretikė, tyrėja, vertėja ir Amsterdamo kultūros studijų mokyklos doktorantė. Ir moksliniuose tyrimuose, ir meno praktikoje ji nagrinėja ir atgaivina istorinę atmintį, ideologiją, pasipriešinimą ir kontrnaratyvus, gretindama juos su socialiai angažuotu menu ir radikalia kūrybine vaizduote kaip kritiniu forumu ir pasipriešinimo metodu siekiant socialinio teisingumo. Žvelgdama iš dekolonijinės intersekcinės feministinės prieigos ji nagrinėja galios, nusistatymo, smurto ir reprezentacijos struktūras kasdieniame gyvenime ir analizuoja nekro-geopolitiką, valdančią mūsų kūnus ir būtį.

Berlyne ji dirba su savivaldos principu veikiančia antirasistine organizacija, kuri padeda pabėgėliams ir kovoja su lyčių diskriminacija.