Italų menininkų dueto Luigi Magli ir Francomà paroda „Dvasinis gyvūnas. Totemas ir tabu“ galerijoje „555“

2018 m. birželio 20 d., Trečiadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Gallerija „555“ kartu su galerija „Pramantha Arte“ (Italija) kviečia į italų menininkų dueto Luigi Magli ir Francomà parodos „Dvasinis gyvūnas. Totemas ir tabu“ (kuratorė Maria Rosaria Gallo) atidarymą birželio 21 d. 18 val., vyksiantį galerijoje „555“ (T. Ševčenkos g. 16F, Vilnius)

Paroda Lietuvos visuomenei pristato dviejų svarbiausių Pietų Italijos šiuolaikinio meno scenos menininkų kelius. Būdami stilistiškai skirtingi, tačiau siejami brolystės ryšių, Luigi Magli ir Francomà šiuolaikinį meninį nuotykį praturtino eksperimentine dvasia. Nors galiausiai jie ėmė kurti skirtingais išraiškos būdais, tačiau abiejų ištakos slypi abstrakčiajame ekspresionizme ir primityvizme. 8 dešimtmečio pabaigoje – 9 dešimtmečio pradžioje jie buvo tarp pagrindinių grupės „Postpietiniai“ (it. I Post-meridionali) narių, avangardizmą papildžiusių originaliu kalabrietišku indėliu. Šiandien jie pakrypo į du stilistinius kraštutinumus.

Francomà sau tinkamiausią išraiškos būdą rado tapyboje. Jo figūratyvinėje tapyboje susilieja instinktai, protas ir vaizduotė; suvokimas, abstrakcija ir pasakojimas. Luigli Magli meną išgyvena kaip gryną empirinę praktiką; paslaptingą procesą, kuriame siekia perimti, ištirti ir atkurti kūrybingumo dinamiką. Visgi akivaizdžioje dviejų menininkų formalioje opozicijoje atsiranda sąryšio taškų: atavistinio jautrumo atgimimas; jausmo estetika, kuri tvinkčioja pirmapradžiu instinktu ir pasakoja slaptus sielos reikalus.

„Dvasinis gyvūnas. Totemas ir tabu“ yra paroda, kuri pasakoja apie meną, ištrinantį ribas tarp žmogaus ir jo pasaulio. Luigi Magli kūriniai tampa totemu. Tai iš dalies simbolinė giluminių procesų forma, kurioje vibruojanti materijos jėga susitinka su menininko haliucinacijų kvapu ir tuo pačiu su protėvių erdvių fragmentais bei natūraliu žmogaus-gyvūno archetipu. Francomà tapyba atskleidžia tabu. Iš kūrybinio proceso, kuris žaidžia su racionalumo ir iracionalumo ribomis, iš teptuko potėpių kombinacijos, kuri atlieka sąveiką tarp sąmonės ir pasąmonės, sukuriama tapybinė istorija, atskleidžianti neišsemiamą realybės esenciją.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *