Indrikio Gelzio paroda „Rest and Vest“ galerijoje „Vartai“

2017 m. lapkričio 23 d., Ketvirtadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Gruodžio 5 d. 18 val. galerijoje „Vartai“ pristatoma Latvijos menininko Indrikio Gelzio paroda „Rest and Vest“. Tai bus jau antroji jauno ir ambicingo kūrėjo personalinė paroda galerijoje, kurioje jis pristatys naujausias savo sienines skulptūras.

I. Gelzio sieninės skulptūros tarsi flirtuoja su XX a. pradžios futuristų ir konstruktyvistų ateities vizijomis bei skulptūrinėmis kompozicijomis. Tačiau ateičiai tapus šiandiena, gyvenant didžiosios akceleracijos laikotarpiu, šio menininko naudojami kūrybos principai ir jų reikšmių laukas atrodo aktualesnis nei galėjo būti prieš šimtmetį. Mobilumas, mechaniškumas ir skaitmeniškumas nėra tik techninių parametrų aprašuose ar futuristinės ateities spekuliacijose – tai žodžiai, perkopę technikos ribas ir tapę įprastais kasdienybės atributais. Ne atsitiktinai šios skulptūros primena grafinę statistiką ir siejasi su vyraujančia algoritminio mąstymo logika, kurioje skaitmenizuoti kalnų ir prarajų vaizdai yra dažnesni ir tikresni už realius.

I. Gelzio kūriniai iš esmės yra stabilios struktūros, tačiau jų forma tarsi prieštarauja medžiagiškajam stabilumui ir sufleruoja dinamiškumą, sustabdyto gesto, judesio, vyksmo akimirką. Galbūt tai – įstrižainių ir lenktų formų ritmai, ar tai, kad metalines skulptūrinių kompozicijų linijas sunku apibūdinti kitaip nei kylančias ir krintančias, kažkur tarp mechaniškumo ir organiško judesio, laisvo kryčio ir preciziškai apskaičiuotų judėjimo trajektorijų.

Paprastos, bet kompleksiškos I. Gelzio erdvinės kompozicijos nesiekia atkartoti jokių realaus pasaulio figūrų ar objektų. Galbūt net priešingai – kūriniai yra labiau linkę į vizualinį daugiareikšmiškumą, o ne į konkretaus vaizdinio ar temos perdirbimą, jį suabstraktinant ar konkretizuojant. Kaip ir kūrinių pavadinimai, kurie jų reikšmių nė kiek nesusiaurina, o veikiau kuria tam tikrą intelektualinę ar jausminę kūrinio nuotaiką bei dažniausiai nurodo į dar keletą kūrinio perskaitymo galimybių. Paradoksalu, tačiau būtent tuštuma užima didžiausią kūrinio dalį. Pats kūrinys funkcionuoja kaip negatyvus atvaizdas, tiek pat priklausomas nuo savęs, kiek ir nuo pagrindo, ant kurio yra eksponuojamas.

Indrikis Gelzis (g. 1988) baigė Vizualiųjų komunikacijų studijas Latvijos dailės akademijoje ir Hoger dailės institute Gente, Belgijoje. Menininkas yra surengęs personalines parodas Latvijos nacionalinėje meno muziejuje, šiuolaikinio meno centre kim? (Latvija), Cinnamon galerijoje (Nyderlandai), Hole of the Fox (Belgija) ir kt. Jis taip pat aktyviai dalyvauja ir grupinėse parodose. Jo kūriniai buvo eksponuojami Stedelijk Museum Amsterdam (Nyderlandai), Lundgren galerijoje (Ispanija), The Stable galerijoje (Belgija), ERA VI VII VI erdvėje Niujorke ir kitose erdvėse Europoje bei JAV.

Mecenatas

Živilė ir Jonas Garbaravičiai

 Globėjas

Rolandas Valiūnas

Galerijos rėmėjai
Vilniaus miesto savivaldybė, VšĮ Meno fondas, Vilma Dagilienė, Romas Kinka, „Ararat“, „Lietuvos rytas“, „Ekskomisarų biuras“, „Namai ir objektai“, „Farrow&Ball“, „Libravitalis“

Paroda veiks iki 2018 m. sausio 5 d.

Iliustracijoje: Indrikis Gelzis, Daugiau nei jausmas, 2017. 140 x 110 x 23 cm

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *