Fotoreportažas iš parodos „Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana“ Tinos kultūros fonde, Graikijoje

2015 m. spalio 6 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
24. Dorota Gaweda

Liepos 27 – Spalio 31 dienomis Tinos kultūros fonde, Kikladų salose (Graikijoje) veikia Valentino Klimašausko kuruota paroda „Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana“. Joje savo naujus projektus pristatė kūrėjai dalyvavę Tinos Quarry Platform rezidencijų programoje: Goda Budvytytė, Lorenzo Cirrincione, Dorota Gaweda, Pakui Hardware, Eglė Kulbokaitė, Mikko Kuorinki, Carl Palm ir Jennifer Teets.

Deryboms (skirtoms klimato kaitai, Graikijos skoloms, Viduržemio jūros regiono migrantų krizei – šį sąrašą galime tęsti be galo) skirtas laikas eina į pabaigą. Laikas kažkada buvo matuojamas kaip tekantis vanduo, smėlis, ir, nors jis skriejo kaip strėlė, kartu bėgo ir kaip upė, galimai, kaip smėlio upė. Liečiamasis jūsų planšetinio kompiuterio ekranas, tas, kuris rodo ir kartu eikvoja jūsų laiką, gali būti gaminamas naudojant tą patį smėlį.

Kai apako Argentinos rašytojas Jorge Luis Borges lankė Kairo piramides. Stovėdamas šalia jų, jis pasėmė saują smėlio ir prasijojo jį pro savo pirštus. Paklaustas ką daro, jis atsakė: „Keičiu Saharą“. Panašiai kaip internetas ar kitos struktūros, susidedančios iš milžiniško kiekio informacijos ar medžiagos, dykuma ar vandenynas neturi nei pradžios, nei pabaigos ir gali būti įvardinti kaip hiperobjektai, kaip kad juos pavadino Timothy Morton. Anot jo, hiperobjektai, pavyzdžiui, globalinis atšilimas, polistirolo putos ar radioaktyvus plutonis, yra taip plačiai paplitę erdvėje ir laike, kad šie peržengia erdvėlaikio ribotumą. Gyvendami kartu su, tarp ar jau minėtų hiperobjektų viduje taip, kaip planktonas gyvena vandenyne, arba kaip smėlis teka dykumoje ar kažkieno delne, mes taipogi keičiame tikras ir metaforiškas Saharas ir vandenynus, argi ne taip?

Jei jums norisi, dar kitas pavyzdys šauna į galvą – orai. Fizikoje ir kituose moksluose, nelinijine sistema mes vadiname sistemą, kurioje rezultatas nėra tiesiogiai proporcingas sanaudoms. Panašiu būdu, ši paroda buvo kuruojama ar, tiksliau, įtakojama, nelijinės dinamikos veiksnių: dumblių, mielių, kalendoriaus, prieš pat atidarymą tobulą trikampį salos padangėje sudariusių mėnulio, Veneros ir Jupiterio, į krantą įsirėžusio katerio, maudynių marmuro kasyklose, referendumo, ožių poravimosi sezono, vėjo, ir daugelio kitų objektų ar faktorių.

„Prašymas, kad žmonės atsiskaitytų už savo laiką, prilygsta prašymui, kad dreifuojantis planktono fragmentas atsiskaitytų už visą vandenyną. Kaip planktonas supila vandenyną?“ klausia menininkų grupė Raqs Media Collective, kurie tyrinėja laiko savybes bei ekopoetiniais būdais siekia apjungti planktoną ir žmones. Jie tęsia:

Kas yra laikas?

Kas yra laikas šią akimirką?

Laikas, kurį turi renkiesi.

Laikas, kurio tu nesirenki.

Išniręs laikas.

Laikas, kuris atėjo.

Laikas keisti laiką.

Laikas prabėgo.

Laikas atvyko ir prabėgo.

Praskridęs laikas.

Nepatogus laikas.

Tinkamas metas.

Gerai praleistas laikas.

Iššvaistytas laikas.

Keisti laikai.

Atėjo laikas.

Staigiai prabėgęs laikas.

Laikas!

Kas yra laikas?

Žvelgiant iš Niujorko akcijos biržos perspektyvos, kur prekyba vyksta ir žlunga nanosekundžių trukmėje, Tinos Kikladų saloje praleistas mėnuo gali būti prilygintas gerokai ilgesniam laikotarpiui nei mėnuo kur nors kitur. Panašiai, žvelgiant iš planktono perspektyvos, mėnuo, kurį šioje saloje praleido menininkai, gali pralėkti (ar užtrukti) lygiai taip pat greitai kaip nanosekundė Wall stryte.

Rezidencija ir paroda neprašo menininkų ar žiūrovų atsiskaityti už praleistą laiką, tačiau siekia sukurti menines ir poetines jungtis tarp organiška ir neorganiška, dalies ir visumos (planktonas ir vandenynas), bei konstruoja išskirtines perspektyvas, iš kurių mes galime žvelgti į save, panašiai kaip kad šioje parodoje matome erdvėlaikį iš roplio, paskutinio referendumo balsavimo lapelio, ar nemirtingos medūzos Turritopsis dohrnii perspektyvų.

Organizatoriai: Tinos Quarry Platform rezidencijų programa ir Tinos kultūros fondas.

Išsamų parodos pristatymą anglų kalba galima parsisiųsti čia.

1. Exhibition view. Dorota Gaweda

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

2. Exhibition view. Mikko Kuorinki and Carl Palm

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

3. Pakui Hardware

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

4. Pakui Hardware, a detail

Pakui Hardware, Mei Piech Chi. Dionyssos kasyklos marmuras, Tinos salos marmuras, trikojis, Nike sportinis krepšys, įvairūs audiniai, 2015

5. Mikko Kuorinki and Carl Palm

Mikko Kuorinki, Žodžiais marmuro meistrui, puodžiui ir audėjai apibūdinti objektai, 2015. Bendradarbiaujant su Giorgos Agallou (marmuras), Bernhard Aicher (keramika), Ekaterini ir Marietta (staltiesė)

6. Mikko Kuorinki

Mikko Kuorinki, Žodžiais marmuro meistrui, puodžiui ir audėjai apibūdinti objektai, 2015. Bendradarbiaujant su Giorgos Agallou (marmuras), Bernhard Aicher (keramika), Ekaterini ir Marietta (staltiesė)

7. Mikko Kuorinki, a detail

Mikko Kuorinki, Žodžiais marmuro meistrui, puodžiui ir audėjai apibūdinti objektai, 2015. Bendradarbiaujant su Giorgos Agallou (marmuras), Bernhard Aicher (keramika), Ekaterini ir Marietta (staltiesė) (detalė)

8. Mikko Kuorinki, a detail

Mikko Kuorinki, Žodžiais marmuro meistrui, puodžiui ir audėjai apibūdinti objektai, 2015. Bendradarbiaujant su Giorgos Agallou (marmuras), Bernhard Aicher (keramika), Ekaterini ir Marietta (staltiesė) (detalė)

9. Pakui Hardware

Pakui Hardware, Toop Toop Toop.ppt. Power Point prezentacija, 2015

10. Dorota Gaweda

Dorota Gaweda, Turritopsis dohrnii. Cementas, augalai, Coca Cola gėrimas, 2015

11. Jennifer Teets

Jennifer Teets, Sūrio aplinkybė (Tinos). Sūris, pėdkelnės, kaspinas, šluotkotis, įspaudas, pinti nendriniai Tinos krepšiai,  2015

12. Jennifer Teets, a detail

Jennifer Teets, Sūrio aplinkybė (Tinos). Sūris, pėdkelnės, kaspinas, šluotkotis, įspaudas, pinti nendriniai Tinos krepšiai,  2015 (detalė)

13. Jennifer Teets, a detail

Jennifer Teets, Sūrio aplinkybė (Tinos). Sūris, pėdkelnės, kaspinas, šluotkotis, įspaudas, pinti nendriniai Tinos krepšiai,  2015 (detalė)

14. Exhibition view

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

15. Carl Palm

Carl Palm, I CAN‘T SEE WHY NOT SAID THE SNOWBLIND SHISHA CHAIN-CHOKING SEASHELL SHELLY SCHUMACHER & CHILLELY SHIVERED HER SHOESHINED SCHOTTISCH SHOULDERS SHABBYCHICLY IN A CHILLAXED SHANGHAIAN CHIMICHURI SHELTER. Audinys, 2015

16. Lorenzo Cirrincione

Lorenzo Cirrincione, Heures sans soleil. Baltas marmuras, elektros lemputė “Rough Service Special”, 75 W, 2015

17. Pakui Hardware

Pakui Hardware, Mei Piech Chi. Dionyssos kasyklos marmuras, Tinos salos marmuras, trikojis, Nike sportinis krepšys, įvairūs audiniai, 2015

18. Pakui Hardware, a detail

Pakui Hardware, Mei Piech Chi. Dionyssos kasyklos marmuras, Tinos salos marmuras, trikojis, Nike sportinis krepšys, įvairūs audiniai, 2015 (detalė)

19. Pakui Hardware, a detail

Pakui Hardware, Mei Piech Chi. Dionyssos kasyklos marmuras, Tinos salos marmuras, trikojis, Nike sportinis krepšys, įvairūs audiniai, 2015 (detalė)

20. Egle Kulbokaite and Lorenzo Cirrincione

Eglė Kulbokaitė, Hypersea I // To escape the banal-terrestrial like angels. Žalias marmuras, mastika (pistacijų medžio sakai), 2015

21. Egle Kulbokaite

Eglė Kulbokaitė, Hypersea I // To escape the banal-terrestrial like angels. Žalias marmuras, mastika (pistacijų medžio sakai), 2015

22. Exhibition view

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

23. Dorota Gaweda

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

24. Dorota Gaweda

Dorota Gaweda, Turritopsis dohrnii. Cementas, augalai, Coca Cola gėrimas, 2015

25. Dorota Gaweda

Dorota Gaweda, Ophidians. Marmuras, 2015

26. Dorota Gaweda, a detail

Dorota Gaweda, Ophidians. Marmuras, 2015 (detalė)

27. Pakui Hardware, Dorota Gaweda

Parodos Time Flies Like an Arrow, Fruit Flies Like a Banana vaizdas Tinos kultūros fonde, Graikijoje, 2015

28. Lorenzo Cirrincione

Lorenzo Cirrincione Heures sans soleil. Spinta, mokykliniai vadovėliai, mokomoji medžiaga, rinkimų sąrašų rinkinys  (?–1969–?), rasti buvusioje Isternijos kaimo mokykloje, Tinos saloje. Raktų pakabukas, archyvinės dulkės, 2015

29. Lorenzo Cirrincione

Lorenzo Cirrincione Heures sans soleil. Spinta, mokykliniai vadovėliai, mokomoji medžiaga, rinkimų sąrašų rinkinys  (?–1969–?), rasti buvusioje Isternijos kaimo mokykloje, Tinos saloje. Raktų pakabukas, archyvinės dulkės, 2015

Nuotraukos: Natasha Papadopoulou

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *