Fotoreportažas iš medijų meno festivalio „Enter“ parodų Šiaulių dailės galerijoje

2015 m. gegužės 4 d., Pirmadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
Kestutis Grigaliunas ir Agne Narusyte_4

Balandžio 29 d. Šiaulių dailės galerijoje (Vilniaus 245, Šiauliai) vyko visą gegužės mėnesį truksiančio tryliktojo medijų meno festivalio „Enter“ parodų atidarymai. „Enter“ festivalio proga pristatomos trys žinomų Lietuvos menininkų: Vilmos Samulionytės, Gyčio Skudžinsko ir Kęstučio Grigaliūno šiuolaikinės fotografijos parodos. Vilma Samulionytė serijoje „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ ritualines santuokų sales netikėtai paverčia tuščiomis kosminių laivų kabinomis. Gytis Skudžinskas savo kūriniuose nagrinėja ribines fotografijos medijos situacijas. Būtent todėl jis kritikų vadinamas konceptualiu fotografijos vaizdo prigimties tyrinėtoju. Kęstutis Grigaliūnas kartu su menotyrininke Agne Narušyte pristato “Vilniaus albumą/sąsiuvinį Nr.1″. Tai jau daug metų trunkantis įtemptas Kęstučio Grigaliūno dialogas su baudžiamųjų bylų fotografinių archyvų palikimu. Analoginių, eksperimentinių garsų unikalumą primins festivalio atidaryme dalyvaujantis medijų menininkas Vytautas Juozėnas.

Atidarymo parodos:

Vilma Samulionytė. „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai”.
Gytis Skudžinskas. „Galimi atvaizdai“.
Kęstutis Grigaliūnas ir Agnė Narušytė pristato: „Vilniaus albumas/sąsiuvinys Nr.1″.
Atidarymo garsą skleis Vytauto Juozėno „Elektrofobija”.

Daugiau apie medijų meno festivalio „Enter‘13“ atidarymo parodas:

Vilma Samulionytė
Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai”

Vilma Samulionytė serijoje „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ fotografuoja santuokų sales ne ceremonijos metu, sutelkdama dėmesį į aplinką, architektūrą, interjerą. Dažniausiai metrikacijos skyriai yra įsikūrę savivaldybėse ar sovietimečiu statytuose atskiruose pastatuose, skirtuose oficialiai santuokai įteisinti, neretai statyti geriausių to metų architektų, dekoruoti geriausių to meto dailininkų bareljefais ar vitražais, bylojančiais apie ano meto vertybes. V. Samulionytė pasitelkusi Diuseldorfo mokyklai būdingą estetiką sistematiškai fotografuoja santuokos įtvirtinimo vietas iš tos pačios perspektyvos, vengdama ekspresyvumo ji siekia kiek įmanoma tiksliau ir objektyviau pateikti vizualinės informacijos pripildytą vaizdą. Statiška kompozicija leidžia pastebėti besikartojančias erdvių struktūras, išryškinančias, kas svarbiau vienai ar kitai kultūrai, padedančias suprasti tai vietai būdingus ritualus, kontekstus, vertybes, kultūrą, skonį. Šaltu stiliumi fiksuodama santuokos įtvirtinimo vietas menininkė išlieka neutrali, tad polemika paliekama žiūrovui.

Daugiau apie autorę: http://www.vilmos.lt/

Gytis Skudžinskas
Paroda „Galimi atvaizdai“

Gyčio Skudžinsko fotografinę metodiką ir filosofiją galima pavadinti fotografijos metafizika ar net fotografijos rentgenologija. Atvaizdas kaip toks jam praktiškai neįdomus; kur kas labiau autoriui rūpi jo viduriai, vidinis veikimo mechanizmas, arba vieta tam tikroje platesnėje kontekstualioje sistemoje. Neretai fotografija kaip fizinis objektas apskritai dingsta iš menininko darbų, užleisdama vietą į ją nurodantiems kitokios rūšies ženklams – pavyzdžiui, tekstui. Kitaip tariant, autoriaus kūryboje svarbūs ne konkrečius atpažįstamus realybės fragmentus fiksuojantis atvaizdai, o nematomi ryšiai tarp atvaizdų, jų reikšmių ir kontekstų, tų kontekstų paribių bei išvirkščiųjų pusių, skirtingų fizinių ir įsivaizduojamų erdvių, suvokimo ir matymo automatizmų bei klišių.

– Jurij Dobriakov

Daugiau apie autorių http://www.gys.lt/lt/informacija/naujienos.html

Kęstutis Grigaliūnas ir Agnė Narušytė pristato: “Vilniaus albumas/sąsiuvinis Nr.1″

„Daugiau nei septyniasdešimt metų tos fotografijos gulėjo baudžiamosiose bylose, kur jas ir rado Kęstutis Grigaliūnas. Išskyrus kalėjime darytus identifikacinius portretus, dauguma jų nebuvo užfiksuotos pavojaus akimirką. Bet jos išliko kaip vieninteliai tų žmonių gyvenimo vaizdai, galbūt žybčioję ir jų atmintyje – sėdint kamerose, atsakinėjant į tardytojų klausimus, tveriant kankinimus, laukiant mirties ar tremties. Dabar tos areštuotos fotografijos susilydė į vientisą praeities kartos vaizdinį, tarsi pavojaus akimirką blykstelėjusį bendrą prisiminimą. Ką mums sako ši atmintis? Ką su ja daryti?“, – apie K. Grigaliūno parodą „Vaizdų archyvas. Sąsiuvinis nr. 1“ sako menotyrininkė, fotografijos tyrinėtoja Agnė Narušytė.

Daugiau apie autorių: http://www.grigaliunas.eu/

Analoginių garsų atmosferą atidarymo metu kūrė elektrofobinės Vytauto Juozėno vibracijos.

Daugiau apie autorių: http://www.6p3s.eu/about.html

Bronius Rudys_performansas_Synapses interneurales_1

Bronius Rudys, Synapses interneurales. Performansas festivalio atidarymo metu

Bronius Rudys_performansas_Synapses interneurales_2

Bronius Rudys, Synapses interneurales. Performansas festivalio atidarymo metu

Gytis Skudzinskas_Albumas_daily setup_tyla

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_albumas_retusas

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_Albumas_tyla

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_daily setup_be pavadinimo

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_daily setup_retusas_albumas_tyla

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_grand theory of truth_daily setup

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_Tyla_2008-2011_1

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_tyla_be pavadinimo_daily setup

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Gytis Skudzinskas_tyla_retusas_background_albumas

Gytis Skudžinskas. Paroda „Galimi atvaizdai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Kestutis Grigaliunas ir Agne Narusyte_1

Kęstutis Grigaliūnas ir Agnė Narušytė. Paroda  „Vilniaus albumas/sąsiuvinys Nr.1″ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Kestutis Grigaliunas ir Agne Narusyte_3

Kęstutis Grigaliūnas ir Agnė Narušytė. Paroda  „Vilniaus albumas/sąsiuvinys Nr.1″ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Kestutis Grigaliunas ir Agne Narusyte_4

Kęstutis Grigaliūnas ir Agnė Narušytė. Paroda  „Vilniaus albumas/sąsiuvinys Nr.1″ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Kestutis Grigaliunas ir Agne Narusyte_5

Kęstutis Grigaliūnas ir Agnė Narušytė. Paroda  „Vilniaus albumas/sąsiuvinys Nr.1″ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Roberta Liakike_performansas_Selfie_1

Roberta Liakike, performansas Selfie festivalio atidarymo metu

Roberta Liakike_performansas_Selfie_2

Roberta Liakike, performansas Selfie festivalio atidarymo metu

Roberta Liakike_performansas_Selfie

Roberta Liakike, performansas Selfie festivalio atidarymo metu

vilma samulionyte_60 monumentu 1

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

vilma samulionyte_60 monumentu 3

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

vilma samulionyte_60 monumentu 4

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

vilma samulionyte_60 monumentu 5

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

vilma samulionyte_60 monumentu 7

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

vilma samulionyte_60 monumentu 10

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

vilma samulionyte_60 monumentu 11

Vilma Samulionytė. Paroda „60 monumentų. Civilinės metrikacijos skyriai“ Šiaulių dailės galerijoje, 2015

Vytauto Juozeno Elektrofobija

Vytautas Juozėnas, Elektrofobija, 2015

Nuotraukos: Gytis Skudžinskas, Vilma Samulionytė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *