Fotoreportažas iš jaunųjų menininkių parodos „Juodos rožės“ Jono Meko vizualiųjų menų centre

2015 m. balandžio 16 d., Ketvirtadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
10-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Balandžio 7 d. Jono Meko vizualiųjų menų centre (Gynėjų g. 4, Vilnius) atidaryta jaunųjų menininkių paroda „Juodos rožės“. Atidarymo metu vyko Monikos Dirsytės performansas „Tu mano saule“, Vaidos Tamoševičiūtės/Dainos Pupkevičiūtės performansas „Liūdesiu“.

Šios parodos pavadinimas gimė atsitiktinai. Bet koks į galvą šovęs pavadinimas atrodė dirbtinis ir beprasmiškas. Galų gale, be tikslo landžiojant po atminties youtubą, užkliuvo viena 1994 m. Jaunimo estrados dainų, kuri vadinosi „Juodos rožės“, kurią anuomet atliko to paties pavadinimo grupė.

„Juodos rožės“ – XX a. 10-jo dešimtm. keistenybė, ir tuo pat metu tipiška ano laikmečio reprezentacija. Šis grupės klipas pakišo mintį apie kartas ir kartų kaitą apskritai – kaip savo laikmetį, stilių, pasaulėžiūrą mato, supranta viena ar kita karta ir kaip ta pasaulėžiūra, stilius atrodo (tai pačiai ar jaunesnei kartai) po dešimties, dvidešimties metų?

Šioje parodoje pristatoma kūryba tų menininkių, kurios jau kurį laiką yra daugiau ar mažiau aktyvios menininkės, tačiau, vis dėlto, jas dar sąlygiškai galima vadinti debiutuojančiomis. Menininkių amžius šiuo atveju nėra svarbiausias veiksnys.

Pavadinimas gali būti priimamas kaip retrospektyvus parodos pamušalas (mano ar bet kuriai kitai kartai), tačiau gali būti suprantamas be jokio pamušalo tiesiog kaip tyčia kiek manieringas įpakavimas, kadangi parodoje šiek tiek koketuojama ir su „manierizmu“.

Formaliai parodoje susijungia ir kalbasi, netgi susiremia „vizualumas“ ir „konceptualumas“ ‒ intencija, vaizdinys, kalba ir veiksmas. Vis dėlto „konflikto“ nereikėtų besąlygiškai priimti už gryną pinigą, kadangi parodos kuratorius tarsi įkelia menininkes į tam tikrą iš anksto simuliuojamą situaciją ar situacijų virtinę, pristato jas neįkyrios ideologinės uždangos fone, vis dėlto, nesistengdamas iškraipyti ar užgožti menininkių kūrybos.

Ir paskutinė pastaba.
Iš karto klausiama:
– O kodėl būtent menininkių paroda?
– O kodėl gi ne, – galimas atsakymas, – Kodėl, kai organizuojama menininkų paroda, toks klausimas nekyla? O kai menininkių ‒ kyla?

Parodos menininkės:

Monika Dirsytė
Eglė Grėbliauskaitė
Milda Laužikaitė
Gabrielė Šermukšnytė
Gedvilė Tamošiūnaitė
Daina Pupkevičiūtė & Vaida Tamoševičiūtė
Greta Vileikytė
Jurgita Žvinklytė

Slaptas parodos partneris: Young Poor Artists
Parodos kuratorius: Kęstutis Šapoka

01-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė, On/No, 2014/2015; Jie taip pat turėjo savo įrankius, 2014, Jų įrankiai buvo sidabriniai, 2013

02-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė,  Jų įrankiai buvo sidabriniai, 2013

03-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė,  Jų įrankiai buvo sidabriniai, 2013

04-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Gabrielė Šermukšnytė, Tuoj išskris paukščiukas, 2015; Norėčiau būti geresnė melagė, 2014; Blykst, 2014

05-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Gabrielė Šermukšnytė, Blykst, 2014

06-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Gedvilė Tamošiūnaitė,  Installed, video 3.36, 2010; 3D skulptūros, 2015; Re-touche, 2011. Jurgita Žvinklytė, Impromptu, (šokio-piešinio struktūra), 2010

07-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Gedvilė Tamošiūnaitė, 3D skulptūros, 2015

09-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Gedvilė Tamošiūnaitė, Re-touche, 2011

11-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė, On/No, 2014/2015

12-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė, Kombinatas, 2014/2015

13-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Jurgita Žvinklytė, The Old art of finger pointing, (video performance), 2015. Gedvilė Tamošiūnaitė  Insalled, video 3.36, 2010; 3D skulptūros, 2015; Re-touche, 2011

14-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Jurgita Žvinklytė, The Old art of finger pointing, (video performance), 2015

15-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Greta Vileikytė, greta, 2011

16-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Greta Vileikytė, greta, 2011

17-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Monika Dirsytė, objektas iš performanso Aš tavo saulė, 2015

18-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Monika Dirsytė, objektas iš performanso Aš tavo saulė, 2015

19-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Monika Dirsytė, objektas iš performanso Aš tavo saulė, 2015

20-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Gedvilė Tamošiūnaitė, Insalled, video 3.36, 2010

21-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Jurgita Žvinklytė, Impromptu, (šokio-piešinio struktūra), 2010

22-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Milda Laužikaitė,  Kur mano sodas, ten mano namai, tebevysktantis

23-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Milda Laužikaitė,  Kur mano sodas, ten mano namai, tebevysktantis (detalė)

24-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė, On/No, 2014/2015

25-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Milda Laužikaitė, Prisiminimas iš Sauliaus Leonavičiaus ir Mildos Laužikaitės  parodos „Tu taip gražiai atrodai dabar 2012.08.22“

26-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Eglė Grėbliauskaitė, Jie taip pat turėjo savo įrankius, 2014

27-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Greta Vileikytė, Regimybė ir horizontas, video, 2014

28-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Jurgita Žvinklytė, Hugh Granto savirefleksija, (projektas facebooke), 2011

29-Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Vaida Tamoševičiūtė ir Daina Pupkevičiūtė, parodos atidarymo performanso Liūdesiu vaizdo įrašas, 2015

Juodosios-rozes-Artnewslt-2015

Parodos „Juodos rožės“ vaizdas Jono Meko vizualiųjų menų centre, 2015

Nuotraukos: Artnews.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *