Filmų programa „Babette Mangolte ir Niujorko avangardas“ ŠMC

2018 m. balandžio 19 d., Ketvirtadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt


Balandžio 24 d. – gegužės 5 d. Šiuolaikinio meno centro kino salėje vyks filmų programa „Babette Mangolte ir Niujorko avangardas“.  Programos kuratorė: Inesa Brašiškė

Trijų dienų filmų ir videodarbų programa kviečia žvilgtelėti į XX a. aštuntojo dešimtmečio Niujorką ir ten veikusią energingą menininkų bendruomenę taip, kaip ją užfiksavo prancūzų režisierės, operatorės ir fotografės Babettės Mangoltės kamera.

Viena pirmųjų moterų, baigusių prestižinę Paryžiaus Nacionalinę fotografijos ir kino mokyklą („L’Ecole Nationale de la Photographie et de la Cinematographie“), 1968-ųjų studentų judėjimo dalyvė, už Jeano Genet filmo „Meilės daina“ („Un chant d’amour“) rodymą netgi trumpam patupdyta už grotų, Mangolte, vedina noro pamatyti amerikiečių eksperimentinio kino kūrėjo Michaelio Snow filmą „Bangos ilgis“ („Wavelength“), 1970 metais iš Paryžiaus persikėlė į Niujorką. Miestas, į kurį ji atvyko, garsėjo nusikalstamumu ir varginga infrastruktūra, tačiau tuo pat metu jame klestėjo unikalus bendruomeniškumo jausmas ir kūrybinė potencija: menininkai griovė medijų ribas, mokėsi vieni iš kitų, padėjo vieni kitiems nemokamu darbu ir priemonėmis. Naujuosiuose namuose Mangolte netrukus įsiliejo į eksperimentinio kino kūrėjų būrį, bendravo su Jonu Meku ir Annette Michelson bei pradėjo dirbti operatore su tokiomis režisierėmis, kaip Yvonne Rainer ir Chantal Akerman. Ji taip pat tapo viena pagrindinių eksperimentinio šokio, teatro ir performanso dokumentuotojų, sukaupusių įspūdingą legendinės Niujorko avangardo meno scenos fotografijų ir filmų archyvą, kuriame yra ir kultinėmis tapusios Trishos Brown ir jos šokio trupės pasirodymų ant Manhatano stogų fotografijos.

Paveikta minimalizmo, eksperimentinio šokio ir performanso meno, amerikiečių avangardinio kino, Johno Cage’o estetikos ir feminizmo idėjų, Mangolte savo kūryba tyrinėja laiko, judėjimo ir subjektyvumo problemas bei kelia vieną svarbiausių, visose jos veiklose atsikartojančių, klausimų – kaip mes žiūrime. Programą sudaro rinktiniai aštuntajame dešimtmetyje Niujorke Mangoltės režisuoti filmai bei jos nufilmuoti tokių menininkių, šokėjų ir režisierių kaip Joan Jonas, Trisha Brown, Yvonne Rainer ir Chantal Akerman darbai. Šios kūrėjos savo darbais kvestionavo įprastus žiūroviškumo modelius, konvencionalias reprezentacijos ir pasakojimo formas ir ieškojo naujos, skirtingas disciplinas ir žanrus apjungiančios meninės kalbos.

Babette Mangolte (g.1941, Prancūzija, gyvena ir dirba JAV) – operatorė, režisierė, fotografė. Savo karjeroje yra dirbusi su tokiais menininkais kaip Robert Morris, Michael Snow, Lucinda Childs, Richard Foreman, Robert Whitman, Marina Abramovič ir kitais. Jos kūryba muziejuose ir galerijose pristatoma nuo 1978 metų. Pastaruoju metu jos darbai rodyti Vienos kunsthalėje, VOX šiuolaikinio meno centre Monrealyje, Berlyno bienalėje, Ludwig muziejuje Kelne ir Whitney Amerikos meno muziejuje Niujorke. Mangolte dėsto Kalifornijos universitete San Diege.

Pilną programą rasite čia.

Vaizdas: Babette Mangolte, Yvonne Rainer, Cape Cod 1972.
Copyright © 1972 to 1978 Babette Mangolte, all rights of reproduction reserved.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *