.
2012    07    30

Femme fatale likimas buityje: Martos Ivanovos paroda Kauno Fluxus ministerijoje

artnews.lt

Rugpjūčio 3 d., penktadienį, 18 val. Fluxus ministerijos II aukšte (Jonavos g. 3, Kaunas) bus atidaryta Martos Ivanovos  fotografijos  ir video projekcijos paroda, kuri prasidės menininkės atliekamu performansu.

Marta Ivanova – menininkė, radikaliai pasinėrusi į moterį ir pasitelkianti fotografijos, video projekcijos ir performanso meną kaip būdą atvirai kalbėti apie jai rūpimas problemas.  Ji aktyviai nagrinėja moterį ir jos kūno išraiškos būdus, atverdama lytiškumo sampratą per skirtingas gaires, žyminčias tam tikrą jo vaidmenį sociume. Marta Ivanova įvairiomis priemonėmis kuria „plonas“ tarpines situacijas tarp švelnumo ir prievartos, įrankio ir įkalčio, užuomazgos ir atomazgos, makiažo ir mėlynės, lėlytės ir Lolitos, mėnulio moters ir vienakrūtės medžiotojos, atsidengimo ir dangstymosi, JOS ir JO.

Rugpjūčio 3 d. atidaroma Martos Ivanovos paroda bus pradėta autorės atliekamu performansu, gimusiu kūrybinėse dirbtuvėse pavadinimu „Performatyvumas: lytis ir menas“. Performansas atveria gyvuliškąją žmogaus asmenybės pusę, kuomet moteris virsta patele, žyminčia savo teritoriją, nebylų monologą paverčiant tiesioginiu lytinio moteriškojo kodo kontaktavimu su auditorija.

Integruoti medijų darbai atveria kontrastingus moters vaidmenis visuomenėje. Video projekcijoje persipina Film noir žanro subtilumas su trauminiu Femme fatale vaizdiniu, o santykis su juo lemia, jog niekada ir jokiomis aplinkybėmis vyriškasis subjektas su ja negali pasiekti tarpusavio darnos – moteris arba lieka nepasiekiama per amžius, o vyras kankinasi ir galiausiai žūva; arba abu suartėja, tačiau žūva arba jie, arba meilė.

Eksponuojamose nuotraukose pasitelkiama kita moteriškumo samprata, priešinga Femme fatale. Šie darbai atvirai, buitiškai kalba apie paprastą moterį ir jos gyvenimo ciklą, kuris, panaudojant tam tikrus motyvus, iš subtilios temos yra paverčiamas kasdienybės objektu, figūruojančiu kaip moteriškumo atributas.

Parodos kuratorė: Vaida Stepanovaitė.