.
2014    10    13

Aistės Kisarauskaitės paroda „Baltųjų ėjimai“ VDA tekstilės galerijoje „Artifex“

artnews.lt

 

kisarauskaite

Spalio 15 d., trečiadienį, 17 val.  VDA Tekstilės galerijoje „Artifex“  (Gaono 1, Vilnius) atidaroma Aistės Kisarauskaitės paroda „Baltųjų ėjimai“. Parodoje pristatomi du projektai: „Baltieji“ ir batai-mobili galerija „Ėjimai“.

Kaip teigia parodos autorė, „Visai gali būti, kad paroda atėjo iš tų senų laikų, kai tėvas raižydavo grafikos darbus medicininiu skalpeliu. Arba iš tų pačių laikų, nes gydytojai ir mano tėvų menininkų karta buvo šalia, tose pačiose kompanijose, kartu švęsdami šventes, vasarodami, keliaudami į kalnus, besiginčydami apie kultūrą ir meną. Tie skalpeliai atkeliaudavo tiesiog susitikus, einant vieniems pas kitus į svečius.

O gali būti, kad „Baltieji“ eksponatai gimė ruošiant tapybai didelio formato drobes, kai trūkstant gaminamo audinio pločio, jo gabalą tenka prisiūti. Arba jie galėtų būti gimę mąstant apie pačią tapybos mediją ir modernizmą.

Šis projektas ir sukurtas iš baltų tapybai paruoštų rankomis gruntuotų drobių, kurias prapjovė ir vėl susiuvo įvairių sričių chirurgai, naudodami chirurginius siūlus ir siūles, taip suteikdami skirtingus turinius – Santariškių ligoninės pilvo chirurgas Andrius Rybakovas, DR klinikos plastikos chirurgai Renaldas Vaičiūnas ir Dainius Balčiūnas, Vaikų ligoninės ortopedijos skyriaus vedėjas chirurgas Kęstutis Saniukas, Santariškių ligoninės kardiochirurgas Kęstutis Bagdonas.

Mobilioje galerijoje „Ėjimai“ eksponuojami menininkų Gintauto Trimako, Birutės Zokaitytės, Aistės Kisarauskaitė kūriniai, pagal Aurelijos Maknytės projektą surinkti ir rodomi Žygimanto Augustino, Gintaro Znamierovskio, Saulės Kisarauskienės, Valentino Antanavičiaus naudoti objektai.

Antrasis projektas – batai kaip mobili galerija iš tiesų ir neabejotinai gimė mąstant apie ekspozicines erdves, apie Baltojo kubo galerinės erdvės modelį, kuris ilgus metus buvo uždara sistema, atėjusi iš modernizmo, besistengianti neįsileisti jokių aplinkos, laiko ženklų, izoliuota nuo išorinių kontekstų.

Taigi, besistengiant išlaikyti baltojo kubo švarumą, pirmykščią baltą ir suteikti jam galimybę pačiam išeiti į išorinę kasdienybę, jos kontekstus, buvo sukurta mobili galerija-batai (batai skirtingų modelių), ant kurių ar kuriuose ir galima eksponuoti meno kūrinius. Tiesa, su sąlyga, kad su jais bus įmanoma paeiti. Taip atsirado Birutės Zokaitytės grafikos kūrinys ant padų su išraižytu mėnulio paviršiumi, suteikiant galimybę pirmą kartą mėnuliui prisiliesti prie žemės. Gintautas Trimakas eksponuoja sovietų karinės žvalgybos naudotą juostą, skirtą fotografuoti iš lėktuvo įvairius objektus, taip atsirado kariško tipo batai, juostą slepiant viduje (žaidžiant konspiraciją). Aurelija Maknytė pasiūlė idėją vietoje batų kutų panaudoti įvairių menininkų teptukus, paliekant galimybę kasdien prisirišti kitą, tai dienai labiau tinkamą. Parodoje pridedami Valentino Antanavičiaus, Žygimanto Augustino, Saulės Kisarauskienės, Gintaro Znamierowskio teptukai. Mano kūrinys batui – medicininės žirklutės vietoje aukštakulnio kulno. Šis objektas ir yra jungiamoji grandis tarp abiejų projektų.“

Batus pasiuvo batų menininkas Žanas Maslauskas.

Paroda veiks iki spalio 31 d.