Abri de Swardt ir Yan Xing filmų pristatymas „Nelengva ištarti aš“

2018 m. gegužės 11 d., Penktadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Rupert maloniai kviečia į rezidentų, menininkų Abri de Swardt ir Yan Xing filmų pristatymą „Nelengva ištarti aš“ (angl. k. The Difficulty of Saying I). Rupert rodys du menininkų darbus: Abri de Swardt „Raitelio troškulys“ (orig. k. „Ridder Thirst“) (2015-2018 m.) ir Yan Xing „Anapus upės, medžių ūksmėje“ (angl. k. Across the River and into the Trees). Filmų peržiūros vyks Rupert (Pakrantė, Vaidilutės g. 79), laikais, nurodytais žemiau arba iš anksto susitarus. Filmai bus rodomi angliškai arba su subtitrais anglų kalba. Programos trukmė 39 minutės, įėjimas nemokamas ir atviras.

PERŽIŪRŲ DATOS IR LAIKAI:

Gegužės 10 d. kas valandą nuo 10:00 iki 17:00.
Gegužės 11 d. kas valandą nuo 10:00 iki 16:00.
Gegužės 14 d. kas valandą nuo 10:00 iki 17:00.

Dėl papildomų peržiūrų susitarti iš anksto galite susisiekę su mumis: info@rupert.lt arba +370 6 8254930

„Nelengva ištarti aš“ atkreipia dėmesį į tai, kaip menininkai Abri de Swardt ir Yan Xing savo filmuose naudojasi pasakojimu, prasimanymu ir neva faktiška, neutralia ir natūralia medžiaga siekdami perpasakoti, arba, Abri de Swardt žodžiais, (ne)perrašyti istorijų, kurios anksčiau buvo išsakytos ir pamatytos grožinėje literatūroje, kine ir istoriografijoje. Yan Xing filmas dokumentuoja performansą, nurodantį į Dž. Bokačo „Dekameroną“ ir vėliau sekusią Pasolini režisuotą jo adaptaciją kine. Abri de Swardt perkuria vokietės-namibės fotografės Alice Mertens etnografiškas fotografijų knygas, išleistas septintajame ir aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmečiuose. Abu menininkai išsiskiriančiomis technikomis verčia suabejoti užfiksuoto vaizdo paprastumu, kurdami pramanytas erdves, kurios virsta tikresnėmis už faktą.

„Raitelio troškulyje“ nešališka ir santūri pasakotojo figūra, sekanti pasaką apie šešėlių princą ir jo šešėlių batalioną, „suvyniojusį“ ir „paskandinusį“ pirmąją upę, laikui bėgant niršta vis labiau. Pasakotojo svilinančius, sekinančius žodžius, de Swardt teigimu, tarsi „balsu ištartus saulės smūgius“, pabrėžia judesius sekantys koliažai. Visą tai išnyksta su juodaodžio fleitininko švelniai atliekama The Police daina „Roxanne“ nuo aukštikalnės žvelgiant į miestą. Abri De Swardt „drėgnas“ Pietų Afrikos Respublikos politikos ir seksualumo istorijos tyrimas vyko tuo pačiu metu kai #RhodesMustfall (lt. „C. Rhodes turi kristi“, #FeesMustFall (lt. „Studijų įmokos turi kristi“) ir #OpenStellenbosch (lt. Atverkime Stellenbosch universitetą“) socialiniai judėjimai įgavo pagreitį 2015-aisiais. Šis kūrinys ardo dokumentinės fotografijos ir video esės kanonus, pagal kuriuos istorija dažniausiai vaizduojama kaip „tiesus“ teleologinis laikas, visada judantis link progreso ir tiesos.

Iš pirmo žvilgsnio, Yan Xing kūrinys – tiesiog dokumentaciją septynių italų studentų aršaus ginčo dėl nesugebėjimo sėkmingai kartu interpretuoti ir perkurti Pasolinio „Dekameroną“. Neaptinkant jokių montažo ženklų, Yan Xing paslepia save kaip režisierių ir pasakotoją. Tačiau, tai ką matome yra fikcija ir kruopščiai paruoštas tik vieną kartą įvykęs performansas, kuriuo menininkas tarpusavyje supina psichologinės dramos, seksualinės įtampos, asmeninės tapatybės nestabilumo ir nuorodų į klasikines tragedijas ir komedijas klodus. Tai nuoroda ne tik į Hemingvėjaus „Anapus Upės, Medžių Ūksmėje“ ar Bokačo ir Pasolinio „Dekameronus“, bet ir į pačių studentų istorijas ir tarpasmenines įtampas, kurias jie atskleidžia menininkui prieš pradedant filmuoti.

Abiejų menininkų darbuose upė tampa prasmės kūrimo ir kolektyvinio veiksmo vieta, o studentai – veikėjai, atitrūkę nuo įprastų studijinės praktikos ir universiteto procedūrų.

Abri de Swardt (g. 1988, Pietų Afrikos Respublika) – menininkas iš Johanesburgo, dirbantis video, fotografijos, kostiumo, garso meno, skulptūros ir performanso srityse. De Swardt baigė meno magistro studijas Londono Goldsmito universitete. Anksčiau De Swardt pristatė personalines parodas White Cubicle, Londone (SPF Matthew Barney, 2015);  MOTInternational Projects, Londone (Catapult Screensaver, 2013); bei blank projects, Keiptaune (To Walk on Water, 2011). 2018 m. menininkas pristatė naują performansą The Centre for the Less Good Idea, Johanesburge, taip pat dalyvavo parodoje „Coded Encounters“, Galeria Graça Brandāo, Lisabonoje. Šiuo metu POOL galerijoje, Johanesburge, menininkas pristato didelę personalinę parodą tokiu pačiu pavadinimu „Raitelio troškulys“ (angl. k. Ridder Thirst).

Yan Xing (g. 1986, Kinija) – tarpdisciplininis menininkas, kūryboje pristatantis kritišką žvilgsnį į istorijos konstravimą. Yan gimė Čongčinge, 2009 metais baigė Sičuano menu institutą. 2012 metais Kinijos šiuolaikinio meno apdovanojimuose pelnė geriausio jauno menininko titulą, tais pačiais metais nominuotas ateities kartos meno prizui (Pinčuko meno centras). Yan yra surengęs bei dalyvavęs parodose tokiose meno institucijose kaip Stedeliijk meno muziejus, Amsterdamas (Nyderlandai), Rubell Falimy Collection (JAV), Eli and Edythe Broad meno muziejus (JAV), Ullens šiuolaikinio meno centras (Kinija), Hiustono šiuolaikinio meno muziejus (JAV), Kadist Art Foundation (JAV). Paskutinė menininko personalinė paroda praeitas metais pristatyta Bazelio Kunsthalėje (Šveicarija).

Renginį bei Rupert rezidencijų programą remia Lietuvos kultūros taryba ir kūrybinių industrijų centras Pakrantė.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *